Program Excel to zaawansowane narzędzie do analizy danych i zarządzania nimi, ale nawigacja pomiędzy menu i wstążką w celu znalezienia potrzebnych funkcji może być czasochłonna. Skróty klawiaturowe pomagają pracować wydajniej i oszczędzać czas. Poniżej znajdziesz listę 10 najlepszych skrótów / zestawów skrótów do programu Excel, które pomogą Ci pracować mądrzej!

Materiały do pobrania:

Skróty Excel Windows do pobrania

1. Ctrl + C,  Ctrl + V,  Ctrl + Shift + V

Kopiowanie i wklejanie są częstym zadaniem w programie Excel. Zamiast używać myszy, użyj skrótów klawiaturowych Ctrl + C, aby skopiować i Ctrl + V, aby wkleić zaznaczone komórki lub dane. Wypróbuj nowy skrót klawiaturowy Ctrl + Shift + V aby wkleić dane jako wartości (dla Excel 365 lub wersja WEB).

2. Ctrl + Z,  Ctrl + Y

Cofanie i ponawianie to podstawowe funkcje podczas pracy z programem Excel. Użyj skrótów klawiaturowych Ctrl + Z, aby cofnąć akcję i Ctrl + Y, aby ponownie ją wykonać.

3. Ctrl + F,  Ctrl + H

Funkcja wyszukiwania w programie Excel umożliwia wyszukiwanie określonych danych w arkuszu kalkulacyjnym. Skrót klawiaturowy Ctrl + F otwiera okno dialogowe znajdowaniazamieniania, co ułatwia szybkie zlokalizowanie żądanych informacji, a zamień pomaga szybko uporządkować dane
(Ctrl + H otwiera od razu zakładkę zamień).

4. Ctrl + A

Zaznaczanie wszystkich danych w arkuszu jest częstym zadaniem. Skrót Ctrl + A zaznacza cały obszar
z danymi, w których obecnie jesteśmy, lub gdy obok nie ma żadnych danych (czyli stoimy na pustej komórce "bez sąsiada") cały arkusz, co znacznie oszczędza czas.

5. F2 (lub Fn + F2 dla niektórych komputerów)

F2 to skrót służący do edycji komórki. Zamiast dwukrotnego klikania komórki, ten skrót klawiaturowy umożliwia bezpośrednią edycję jej zawartości. A w miejscach takich jak Poprawność Danych, czy Formatowanie Warunkowe jest niezbędnym klawiszem, aby ułatwić Ci edycję formuły i umożliwić Ci poruszanie się strzałkami we wnętrzu tego okna.

6. Ctrl + B,  Ctrl + I,  Ctrl + U

Formatowanie tekstu jest niezbędnym zadaniem podczas tworzenia raportów lub innych dokumentów. Użyj Ctrl + B, aby pogrubić zaznaczony tekst, Ctrl + I, aby pochylić zaznaczony tekst, a Ctrl + U, aby podkreślić zaznaczony tekst.

7. Ctrl + T

Tworzenie tabeli jest przydatną funkcją w programie Excel. Użyj skrótu klawiaturowego Ctrl + T, aby szybko utworzyć Tabelę w Excelu. Nie wiesz co to Tabela? Koniecznie musisz poznać to narzędzie.
Zajrzyj Tu, aby się dowiedzieć, z czym masz do czynienia.

8. Ctrl + strzałki   oraz   Ctrl +  Shift +  strzałki

Nawigacja między dużymi zestawami danych może być trudna. Użyj skrótu klawiaturowego Ctrl + strzałka (w dół, w górę, w lewo czy w prawo), aby szybko przemieszczać się pomiędzy początkiem, a końcem swoich danych (klawisz Ctrl dobiega do pierwszej pustej komórki lub do pierwszej komórki z danymi). Natomiast dołożenie klawisza Shift pozwoli Ci na ich szybkie zaznaczenie.

9. Alt + =

Funkcja Autosumowanie jest przydatnym narzędziem w programie Excel. Użyj skrótu klawiaturowego
Alt + =, aby utworzyć formułę Autosumowanie w celu szybkiego dodania kolumny lub wiersza
z podsumowaniem do swoich danych.

10. F4 (lub Fn + F4 dla niektórych komputerów)

F4 to skrót służący do powtarzania ostatniej akcji wykonanej w programie Excel. Na przykład, jeśli właśnie sformatowano komórkę, można użyć F4, aby sformatować następną komórkę w ten sam sposób. A dodatkowo klawisz F4 służy do blokowania komórki wstawiając znak $ przy adresie komórki
w trakcie pisania formuły.


Udostępnij:


Polecane artykuły