Cena

Szkolenie grupowe:
529 zł netto*/os.
indywidualne:
100 zł netto*/1h

Certyfikat

PL/EN

Terminy szkoleń

Wsparcie

Opieka poszkoleniowa

* Objaśnienia:

  • Podane ceny są cenami netto (VAT 23%). W wypadku podmiotów publicznych lub finansowania ze środków publicznych, możliwe jest zwolnienie z VAT. O szczegóły zapytaj 👉 tutaj
  • Podane ceny obowiązują przy płatności z góry, w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia, w oparciu o nasz standardowy formularz zgłoszeniowy lub standardową umowę szkolenia – o jej wzór zapytaj 👉 tutaj.
  • Szkolenia odbywają się pod warunkiem, że uzbiera się grupa min 5 osób.

Opis szkolenia

Program szkolenia został stworzony, aby zapoznać uczestników z funkcjami i narzędziami tego popularnego programu do przetwarzania tekstu. Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności tworzenia, edytowania i formatowania dokumentów w Wordzie, co pozwoli uczestnikom skutecznie wykorzystywać ten program w ich codziennej pracy. Natomiast zaznajomienie się z korespondencją seryjną, czy recenzją pliku znacznie przyspieszy pracę i zwiększy efektywność współpracy z odbiorcami dokumentów.

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą poznać możliwości programu Microsoft Word. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w korzystaniu z tego programu. Szkolenie jest idealne dla studentów, pracowników biurowych, nauczycieli, piszących zawodowo oraz dla wszystkich, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie przetwarzania tekstu.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nauczyć uczestników funkcji i narzędzi Microsoft Word, wyposażyć uczestników w umiejętność tworzenia i edycji dokumentów w Wordzie, pokazać techniki formatowania tekstu, przedstawić możliwości związane z formatowaniem akapitów, wyrównywaniem tekstu oraz tworzeniem list numerowanych i punktowanych, nauczyć tworzenia tabel, wstawiania obrazów i grafik, oraz wykorzystywania innych funkcji dostępnych w programie, tj: zabezpieczenia plików, recenzji, prawidłowego drukowania, a także tworzenia korespondencji seryjnej, spisów treści, adnotacji i innych.

Wymagania względem uczestników

Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputera.

W przypadku szkolenia on-line – uczestnik potrzebuje:

  • Komputera ze stałym dostępem do Internetu
  • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
  • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
  • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
  • Drugiego monitora - jeśli to możliwe (na jednym ekranie można wyświetlić szkolenie, a na drugim efektywnie ćwiczyć)

Szkolenie prowadzone jest w większości przypadków w Aplikacji Teams lub Zoom – nie jest wymagana ich wcześniejsza instalacja (możliwość dołączenia on-line). O rodzaju użytej platformy uczestnik szkolenia zostanie poinformowany mailowo przed szkoleniem.

Plan szkolenia

Tryb szkolenia • 2 x 8h

1. Interfejs programu

  • Omówienie interfejsu programu i podstawowych jego elementów, m.in:
  • Wstążka i Pasek narzędzi szybki dostęp
  • Tworzenie nowego dokumentu oraz otwieranie istniejących
  • Zapisywanie dokumentów i wybór odpowiedniego formatu pliku
  • Okno nawigacji i pasek stanu

2. Menu Plik (Backstage)

  • Wykorzystywanie szablonów
  • Ostatnie, Przypięte i Udostępnione mi (365)
  • Właściwości dokumentu, dodawanie autora
  • Autoodzyskiwanie
  • Historia wersji dokumentu
  • Współdzielenie / udostępnianie plików

3. Wprowadzanie tekstu i ustawienia strony

  • Karta Widok i układ strony
  • Ustawianie marginesów
  • Dobre praktyki wprowadzania tekstu
  • Symbole i znaki specjalne
  • Użyteczne skróty klawiaturowe
  • Prawidłowe zaznaczanie tekstu, akapitów
  • Przenoszenie fragmentów tekstów poprzez zaznaczanie i przeciąganie

4. Pisownia

  • Sprawdzanie pisowni
  • Autokorekta
  • Znajdź i zamień

5. Formatowanie tekstu

  • Zmiana czcionki, rozmiaru, koloru, wielkości liter
  • Zastosowanie pogrubienia, kursywy, podkreślenia i innych formatów
  • Motywy i Style – wbudowane i własne
  • Malarz formatów
  • Scalanie formatowania

6. Formatowanie akapitów

  • Wyrównywanie tekstu (lewy, prawy, środek, justowanie)
  • Tworzenie wcięć i odstępów między akapitami
  • Znaczniki akapitu – włączanie i interpretowanie symboli formatowania
  • Podziały wiersza i strony: kontrola bękartów i wdów, podziały strony
  • Tworzenie list numerowanych i punktowanych
  • Wykorzystanie linijki i tabulatorów do układania zawartości na stronie
  • Przenoszenie całych akapitów i rozdziałów – efektywne wykorzystanie okna nawigacji

7. Tworzenie i edycja tabel

  • Tworzenie tabeli i wprowadzanie danych
  • Formatowanie tabeli (styl, obramowanie, tła)
  • Sortowanie danych w tabeli
  • Dodawanie podpisów do tabeli
  • Tworzenie tabeli zewnętrznej i łączenie danych z innymi źródłami

8. Dodawanie obrazów i grafik

  • Wstawianie obrazów z plików i ze zdjęć
  • Dopasowywanie obrazów do tekstu
  • Dodawanie podpisów i opisów do obrazów

9. Spis Treści

  • Dodawanie spisu treści
  • Zmiana wyglądu spisu treści
  • Ustalanie poziomu nagłówków umieszczanych w spisie treści
  • Odświeżanie spisu treści po zmianach w dokumencie

10. Przypisy

  • Wstawianie przypisów dolnych i końcowych
  • Wstawianie cytatów i bibliografii
  • Oznaczanie obiektów i dodawanie ich spisu (indeks)
  • Dodawanie spisu ilustracji

11. Współpraca przy tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów

  • Komentarze
  • Historia zmian dokumentu
  • Okna recenzowania
  • Zmiany dokumentu – odrzucanie i akceptacja
  • Porównaj dokumenty
  • Scalanie poprawek naniesionych w kilku kopiach dokumentu

12. Korespondencja seryjna

  • Tworzenie listy adresatów
  • Wykorzystanie bazy danych
  • Kreator korespondencji seryjnej w MS Word
  • Adresowanie kopert
  • Tworzenie etykiet, listów

13. Ochrona pliku

  • Oznaczanie dokumentu jako wersja ostateczna
  • Zabezpieczanie hasłem
  • Zabezpieczanie przed zmianami
  • Znak wodny

14. Inne funkcje i narzędzia

  • Wstawianie hiperłączy i zakładek
  • Wstawianie nagłówków i stopek
  • Narzędzie Przejdź do…
  • Tłumaczenie tekstu na inny język
  • DYKTAFON! (365)

15. Drukowanie i udostępnianie dokumentów

  • Wybór opcji drukowania i ustawień strony
  • Zapisywanie dokumentów w formacie PDF
  • Wysyłanie dokumentów za pomocą poczty elektronicznej

Dodatkowe uwagi

Program szkolenia stanowi szablon dla Trenera. Trener zastrzega sobie możliwość zmiany kolejności ww zakresu jak i dostosowanie go do zapotrzebowania i tempa pracy grupy. W związku z powyższym istnieje możliwość, że część materiału nie zostanie przerobiona.

Część materiału dostosowana jest wyłącznie dla wersji Office 365. W przypadku braku tej licencji punkty te zostaną pominięte.

Materiały do pobrania:

Program

Formularz zgłoszeniowy

Polecane szkolenia

Excel w pigułce

Szkolenie stanowiące esencję niezbędnej wiedzy na temat programu Excel, którą każdy powinien posiąść, aby skutecznie ubiegać się o nową pracę lub móc efektywnie pracować. Tzw. MUST KNOW Excela 😁
Szkolenia stacjonarne i online
8 godzin nauki
Certyfikat PL/EN
Opieka poszkoleniowa

Moduł 1 Excel - Podstawy dla średnio zaawansowanych

Moduł 1 to pierwsza część z trzyetapowego cyklu szkoleń dotyczących programu Excel. Moduł 1 omawia podstawy Excela, które nawet zaawansowany użytkownik powinien odświeżyć. Usystematyzuj bieżącą wiedzę i wyeliminuj błędne nawyki!
Szkolenia stacjonarne i online
8 godzin nauki
Certyfikat PL/EN
Opieka poszkoleniowa