Cena

Szkolenie grupowe:
977 zł 829 zł netto*/os.
indywidualne:
100 zł netto*/1h

Certyfikat

PL/EN

Terminy szkoleń

Wsparcie

Opieka poszkoleniowa

* Objaśnienia:

  • Podane ceny są cenami netto (VAT 23%). W wypadku podmiotów publicznych lub finansowania ze środków publicznych, możliwe jest zwolnienie z VAT. O szczegóły zapytaj 👉 tutaj
  • Podane ceny obowiązują przy płatności z góry, w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia, w oparciu o nasz standardowy formularz zgłoszeniowy lub standardową umowę szkolenia – o jej wzór zapytaj 👉 tutaj.
  • Szkolenia odbywają się pod warunkiem, że uzbiera się grupa min 5 osób.

Opis szkolenia

„Efektywna praca w Excelu” to trzyetapowy cykl szkoleń, który skierowany jest zarówno do osób, które już miały styczność z programem Excel, jak i tych, którzy chcą usystematyzować swoją wiedzę. Cała seria szkoleń zapewnia kompleksową wiedzę, niezbędną dla codziennych użytkowników programu.

Nasze szkolenie modułowe to 24h wiedzy!

0
+
moduły
0
+
tematów
0
+
dni po 8 godzin

Szkolenie modułowe różni się od typowego szkolenia dla średnio zaawansowanych tym, że koncentruje się na powtórzeniu i usystematyzowaniu wiedzy z poziomu podstawowego oraz zapewnia kompleksowe spojrzenie na program Excel i jego możliwości na poziomie średnio zaawansowanym. Czas trwania całej serii jest o 8 godzin dłuższy niż standardowe szkolenie dla użytkowników średnio zaawansowanych, co pozwala na dostosowanie tempa szkolenia do odbiorców i minimalizuje ryzyko pominięcia jakiejkolwiek części materiału.

Cel szkolenia

Cykl szkoleń z programu Excel skupia się na osiągnięciu kilku celów, takich jak swobodne poruszanie się po arkuszu danych, wykorzystanie zaawansowanych funkcji i formuł, oraz efektywnej analizy i przetwarzania danych za pomocą niezastąpionych narzędzi. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnej pracy z Excelem na różnych poziomach zaawansowania.

Module 1 skupiamy się na osiągnięciu kilku celów, w tym na swobodnym poruszaniu się po arkuszu danych, poprawie efektywności pracy poprzez wykorzystanie skrótów klawiaturowych, konfiguracji programu, wprowadzaniu i właściwym formatowaniu danych, kopiowaniu i wklejaniu danych, współpracy na wspólnych plikach, bezpiecznym udostępnianiu ich oraz właściwym przygotowaniu dokumentów do wydruku.

Module 2 celem jest zapoznanie uczestników z szerokim zakresem funkcji dostępnych w programie Excel. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego wykorzystania funkcji Excela w codziennej pracy. Szkolenie ma na celu zwiększenie produktywności, automatyzację zadań i usprawnienie analiz danych poprzez wykorzystanie zaawansowanych funkcji i formuł.

Module 3 celem jest zapoznanie uczestników z niezastąpionymi narzędziami, które umożliwią efektywną analizę danych i przetwarzanie ich w celu uzyskania wartościowych informacji biznesowych. Podczas szkolenia skupimy się na kluczowych narzędziach, takich jak usuwanie duplikatów, tworzenie list rozwijanych, narzędzie Tabela, tabele przestawne, sortowanie i filtrowanie, tworzenie wykresów i wizualna prezentacja danych i wydobywanie z nich kluczowych informacji. Dodatkowo przedstawione zostanie narzędzie Power Query jako potęga importu danych z różnych źródeł, która przewróciła świat Excelowców do góry nogami.

Wymagania względem uczestników

Uczestnik szkolenia powinien posiadać umiejętności obsługi programu Excel na poziomie podstawowym.

W przypadku szkolenia on-line – uczestnik potrzebuje:

  • Komputera ze stałym dostępem do Internetu
  • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
  • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
  • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
  • Drugiego monitora - jeśli to możliwe (na jednym ekranie można wyświetlić szkolenie, a na drugim efektywnie ćwiczyć)

Szkolenie prowadzone jest w większości przypadków w Aplikacji Teams lub Zoom – nie jest wymagana ich wcześniejsza instalacja (możliwość dołączenia on-line). O rodzaju użytej platformy uczestnik szkolenia zostanie poinformowany mailowo przed szkoleniem.

Plan szkolenia

Tryb szkolenia • 3 x 8h

Moduł 1 : Dzień 1 : 8h

1.    Poznaj Excel od zaplecza – backstage Excela -> karta, na którą nikt prawie nie zagląda

  • szablony
  • ostatnio przeglądane pliki
  • przypięte
  • udostępnione (365)

2. Poprawa ergonomii pracy w programie

  • podstawowe opcje programu Excel: jak ustawić program, aby szybciej zapisywać i odzyskiwać niezapisane pliki? Omówienie różnic pomiędzy Excelem 365 a wcześniejszymi wersjami w tym zakresie.
  • dostosowanie paska narzędzi szybki dostęp i wstążki
  • powiedz mi / wyszukaj – łącze nie tylko do Excela, ale również do WWW
  • karta widok i polecenie nowe okno -> czyli jak efektywnie pracować na jednym monitorze?
  • udostępnianie danych -> jak prawidłowo wysłać skoroszyt?

3. Wspólna praca na jednym pliku

  • komunikacja pomiędzy pracownikami za pomocą komentarzy i notatek.
  • współtworzenie i śledzenie zmian w Excelu 365.  Czy faktycznie musimy czekać, aż ktoś łaskawie wyjdzie z pliku, do którego próbujemy się dostać?

4. Efektywne poruszanie się po Excelu

  • podstawowe skróty klawiaturowe vs kliknięcia myszą
  • prawidłowe zaznaczanie danych -> czyli jak oszczędzić biedny scroll myszy i nie przegapić końca naszej tabelki?
  • masowe wypełnianie zaznaczonego obszaru jednym skrótem klawiaturowym
  • dopasowywanie szerokości kolumn i wierszy
  • prawidłowe kopiowanie i wstawianie kolumn
  • kopiowanie i udostępnianie arkuszy -praca na wielu arkuszach jednocześnie

5. „Pokaż kotku co masz w środku?” – czyli jak zrozumieć pewne „zachowania” Excela i zacząć wykorzystywać jego podpowiedzi

  • autowypełnianie
  • seria danych
  • listy niestandardowe

6. Prawidłowe formaty liczb – czy aby na pewno z nich dobrze korzystasz?

  • Podstawowe formaty liczb
  • Jak dodać „szt.” czy „kg” do wartości liczbowych? – podstawy formatu niestandardowego
  • skąd się bierze dziwna liczba przy dacie (format daty) i czemu Excel nie chce liczyć, skoro w kolumnie jest liczba? Jak wyeliminować pseudo liczby i pseudo daty z naszego pliku?
  • czy format liczbowy rozwiązuje problem „jednego grosza”? – case dla księgowości

7. Malarz formatów

  • kopiowanie formatów do innych komórek
  • jak sprawić, aby malarz formatów nie wyłączał się po jednym użyciu?

8. Wklejanie danych

  • czy CTRL + C i CTRL + V załatwia sprawę?
  • dlaczego wklejona tabelka w Outlooku się rozjeżdża?
  • poznaj wklejanie specjalne i przestań tracić czas na ponowne formatowanie swoich danych.
  • jak prawidłowo wkleić i skopiować komórki, nie ciągnąc za sobą niepotrzebnego obramowania lub koloru?

9. Schowek – narzędzie, z którego korzystasz na co dzień, ale nawet o tym nie wiesz

  • pojemność schowka
  • efektywne wykorzystanie schowka
  • schowek Excela vs schowek Windowsa

10. Znajdź i zamień oraz Przejdź do specjalnie

  • jak zamienić kropki na przecinki?
  • jak prawidłowo dokonywać podmian przy uwzględnieniu konkretnego koloru komórki czy wielkości liter?
  • jak przetłumaczyć tekst na inny język? TŁUMACZ (365)
  • jak pozbyć się dodatkowych kształtów z naszego pliku, czy zaznaczyć tylko wybrane komórki -> poznaj narzędzie przejdź do specjalnie.

11. Wydruki – nie drukuj książki z jedną komórką na stronie!

  • bardzo duże pliki
  • wykresy
  • porozsypywane dane
  • co to jest Podgląd Podziału Stron i Układ Strony?
  • marginesy, nagłówki i stopki
  • jak ponumerować strony i powtórzyć wiersze lub kolumny nagłówkowe na wszystkich stronach wydruku?

12. Inspekcja dokumentu – sprawdź się, zanim wyślesz plik

  • czy aby na pewno powinieneś wysłać te wrażliwe dane?

 

Moduł 2 : Dzień 2 : 8h

13. Adresowanie względne i bezwzględne

  • Blokowanie komórek $,
  • Błędy w formułach – jak znaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie popełniliśmy błąd?

14. Nazwy w Excelu – jak poprawić czytelność formuł i przyspieszyć ich pisanie?

  • Pole nazwy
  • Nazwij z zaznaczenia
  • Szybka nawigacja
  • Czytelność formuł

15. Funkcja logiczne

  • JEŻELI, LUB, ORAZ, PORÓWNAJ
  • Zagnieżdżona JEŻELI i WARUNKI (od Excela 2019)

16. Funkcje statystyczne i matematyczne

  • Zagrożenia i korzyści ze stosowania narzędzia AUTOSUMOWANIE i innych funkcji wbudowanych (SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, ILE.NIEPUSTYCH)
  • Niwelacja błędu jednego grosza: funkcje ZAOKRĄGLAJĄCE
  • JEŻELI, LICZ.WARUNKI, SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, MAX.K, MIN.K

17. Funkcje tekstowe i Tekst jako kolumny–  żegnamy długie i monotonne poprawianie danych z ręki

  • Łączenie danych z komórek: ZŁĄCZ.TEKST, POŁĄCZ.TEKSTY(2019), „&”
  • Wyodrębnianie tekstu: LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, DŁ, TEKST.PRZED + TEKST.PO (nowe funkcje 365)
  • MAGIA w Excelu: CTRL + E – skrót klawiaturowy, bez którego nie będziesz wyobrażał sobie codziennej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi
  • TEKST JAKO KOLUMNY – niezbędne narzędzie do dzielenia danych w komórkach i konwersji danych
  • Zbyt dużo spacji? – USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY i OCZYŚĆ
  • Napisałeś dane wielkimi literami? Nie poprawiaj ich ręcznie – poznaj inne funkcje tekstowe (Z.WIELKIEJ.LITERY, LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE)

18. Funkcje dat

  • dodawanie do dat ilości dni, obliczanie daty końcowej
  • wyświetlanie statycznej i dynamicznej bieżącej daty i wykonywanie na niej obliczeń
  • funkcje daty i czasu: DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DZIEŃ.TYG. i inne, które również uwzględniają kalendarz świąt.
  • Funkcja TEKST, czyli sposób na wyświetlanie nazwy miesięcy i dni słownie

19. Funkcje wyszukujące, czyli królowe łączenia dwóch baz danych

  • PIONOWO
  • POZIOMO
  • JEŻELI.BŁĄD, JEŻELI.ND
  • WYSZUKAJ (dla Excela 365).

 

Moduł 3 : Dzień 3 : 8h

20. Formatowanie warunkowe

  • formatowanie komórek zawierających określony tekst lub wartości
  • paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon
  • wyróżnianie wartości zduplikowanych lub unikatowych

21. Sortowanie i filtrowanie danych

  • złote zasady sortowania i filtrowania danych
  • sortowanie proste
  • sortowanie wielopoziomowe – czyli jak przesortować kolumnę względem już posortowanej kolumny, żeby nie zepsuć poprzedniego sortowania?
  • autofiltr – w tym filtrowanie za pomocą wyszukiwarki
  • wbudowane filtry w Excelu – tekstowe, liczby i daty
  • filtrowanie i sortowanie po kolorach i ikonach formatowania warunkowego - łączymy narzędzie formatowania warunkowego z filtrowaniem w Excelu

22. Narzędzie TABELA

  • co to jest TABELA w Excelu?
  • zalety narzędzia tabela
  • dynamiczny zakres danych
  • wbudowane funkcje w Tabeli: Funkcja SUMY.CZĘŚCIOWE
  • szybkie wypełnianie formułami
  • wykresy dynamiczne
  • fragmentatory
  • konwertowanie na zakres

23. Wykresy

  • tworzenie i edycja wykresów
  • zasady doboru typu wykresu, omówienie rodzajów i zmiana typu wykresu
  • tworzenie wykresów kombinowanych – dwie różne serie danych– dwie osie
  • ustawienia zaawansowane – zmiana kolorów, układu i skali
  • zmiana zakresu danych
  • szablon wykresu
  • wykres dynamiczny

24. Usuwanie duplikatów i sprawdzanie poprawności danych

  • narzędzie Usuń Duplikaty.
  • Sprawdzanie poprawności danych – m. in.: listy rozwijane; ograniczenia użytkowników co do rodzaju i długości wprowadzonych danych; generowanie instrukcji i komunikatów dla osób wpisujących informacje w konkretne komórki

25. Narzędzie Suma częściowa: konspekt i grupowanie danych

  • praca z narzędziem Suma częściowa
  • sumowanie po kilku kategoriach
  • grupowanie kolumn i wierszy wg własnego uznania

26. Konsolidacja danych

  • łączenie i podsumowanie danych z kilku źródeł
  • automatyczne odświeżanie danych

27. Połączenia i linki pomiędzy plikami

  • opcja „aktualizuj” przy otwieraniu pliku
  • jak naprawić zepsute połączenia pomiędzy plikami?

28. Ochrona plików

  • zabezpieczanie treści w arkuszu i skoroszycie
  • ochrona całego pliku
  • ochrona przed zmianami
  • tryb tyko do odczytu

29. Tabele przestawne

  • przygotowywanie źródła danych – dobre praktyki
  • zasady tworzenia tabel przestawnych i ich cel
  • układ i formatowanie – jak tworzyć czytelne raporty?
  • filtrowanie i sortowanie danych w tabeli.
  • różne typy podsumowań danych oraz różne formy prezentacji wyników
  • aktualizacja zakresu danych - zmiana danych źródłowych, dopisanie nowych danych
  • automatyczne odświeżanie tabeli przestawnej i jej podstawowe opcje
  • szybkie tworzenie kilku arkuszy z danymi za pomocą jednego kliknięcia
  • wykresy przestawne
  • fragmentator i oś czasu

30. Wstęp do Power Query – Importowanie danych

  • import danych z kilku arkuszy Excela
  • import z pliku CSV i WWW
  • modyfikacja danych zaimportowanych
  • automatyczne odświeżanie danych źródłowych

Dodatkowe uwagi

Program szkolenia stanowi szablon dla Trenera. Trener zastrzega sobie możliwość zmiany kolejności ww zakresu jak i dostosowanie go do zapotrzebowania i tempa pracy grupy. W związku z powyższym istnieje możliwość, że część materiału nie zostanie przerobiona.

Część materiału dostosowana jest wyłącznie dla wersji Office 365. W przypadku braku tej licencji punkty te zostaną pominięte.

Materiały do pobrania:

Program

Formularz zgłoszeniowy

Polecane szkolenia

Excel w pigułce

Szkolenie stanowiące esencję niezbędnej wiedzy na temat programu Excel, którą każdy powinien posiąść, aby skutecznie ubiegać się o nową pracę lub móc efektywnie pracować. Tzw. MUST KNOW Excela 😁
Szkolenia stacjonarne i online
8 godzin nauki
Certyfikat PL/EN
Opieka poszkoleniowa

Moduł 1 Excel - Podstawy dla średnio zaawansowanych

Moduł 1 to pierwsza część z trzyetapowego cyklu szkoleń dotyczących programu Excel. Moduł 1 omawia podstawy Excela, które nawet zaawansowany użytkownik powinien odświeżyć. Usystematyzuj bieżącą wiedzę i wyeliminuj błędne nawyki!
Szkolenia stacjonarne i online
8 godzin nauki
Certyfikat PL/EN
Opieka poszkoleniowa