Poznaj najnowsze 5 funkcji dynamicznych Excela: Sekwencja, Unikatowe, Sortuj, Filtruj, Podziel.Tekst, które zastępują stare, dobre narzędzia Excela.

Data artykułu: 29.07.2023
Autor: Marzena Andrykowska

Materiały do pobrania:

Pobierz plik

1. Sekwencja

Funkcja SEKWENCJA pozwala tworzyć listy kolejnych liczb w tablicy, przykładowo: 1, 2, 3, 4.
Napisz =SEKWENCJA(100) aby stworzyć listę kolejnych numerów od 1 - 100.

2. Unikatowe

Funkcja UNIKATOWE zwraca listę unikatowych wartości na liście lub w zakresie.
Napisz =UNIKATOWE(A1:A50) aby stworzyć listę unikatów z danych znajdujących się w komórkach A1:A50.

3. Sortuj

Funkcja SORTUJ służy do sortowania zawartości zakresu lub tablicy.
Napisz =SORTUJ(UNIKATOWE(A1:A50) aby alfabetycznie posortować listę unikatów,  z danych znajdujących się w komórkach A1:A50.

4. Filtruj

Funkcja FILTRUJ umożliwia filtrowanie zakresu danych na podstawie kryteriów, które zdefiniujesz.
Napisz =FILTRUJ(A1:C10;C1:C10="MAMA") aby uzyskać tylko te wiersze, które z danych od A1:c10 mają w komórkach C1:C10 słowo "MAMA".

5. Podziel.Tekst

Funkcja PODZIEL.TEKST dzieli tekst na dowolną liczbę fragmentów na podstawie określonych separatorów.
Napisz =PODZIEL.TEKST(A1," ") aby z tekstu z komórki A1 - rozdzielonego spacją - do przylegających kolumn zostały wstawione pojedyncze wyrazy.


Udostępnij:


Polecane artykuły